Азартні ігри чи рішення користувача? У мережі розгорівся скандал через платні покупки у FIFA
Кількість користувачів режиму Ultimate Team у футбольному симуляторі FIFA досягла 30 млн. І це турбує експертів із азартних ігор, які прирівнюють платні покупки у FIFA до гемблінгу.
Лутбокси у FIFA дозволяють гравцям отримувати найкращих футболістів для своєї команди. Але проблема полягає в тому, що купуючи один із лутбоксів за реальні гроші, користувачі не можуть знати напевно, що їм попадеться.
Тому раніше лутбокси у всіх відеоіграх планували прирівняти до гемблінгу. А влада Німеччини вирішила, що всі ігри з платними покупками, включно з FIFA, повинні продавати з категорією 18+ на території країни.
Кілька років тому лутбокси також заборонили в Бельгії, і зараз спалахує новий скандал із приводу платних покупок у FIFA, користувачами якої є переважно неповнолітні.
«Я думаю, що Бельгія заборонила лутбокси передчасно. Це не вирішить проблему, оскільки ви просто намагаєтеся зайняти авторитарну точку зору замість того, щоб зрозуміти причину і знайти методи її регулювання», — каже лікар і дослідник відеоігор доктор Ентоні Бін.
За його словами, шкода лутбоксів для користувачів може полягати в так званому змінному підкріпленні, - механізмі, який змінює винагороду за певну дію, роблячи бажаний результат непередбачуваним.
«Це змінне підкріплення говорить вам, що в якийсь момент ви отримаєте цю гарну річ, тому воно змушує вас їх купувати. Тут відеогра перетинається з азартною грою, змушуючи людей продовжувати витрачати гроші», — вважає Бін.
Представники компанії EA Sports, яка розробляє FIFA, вважають, що лутбокси - це винятково вибір користувача, і у грі взагалі необов'язково витрачати гроші. Такої думки дотримуються і деякі психологи.
"Я не думаю, що є достатні докази того, що лутбокси аналогічні азартним іграм", - говорить психолог-дослідник доктор Рейчел Коверт. За її словами, якщо у гру можна грати, не витрачаючи зайвих грошей на відкриття ящиків із подарунками, вибір залишається за користувачем.
Однак, головна проблема полягає в тому, що лутбокси можуть надавати перевагу гравцям, і неповнолітні користувачі можуть бути вразливими до залежності від них.
У відповідь на подібну критику в EA Sports заявляють про розробку різних механізмів, які дозволяють контролювати час гри та аналізувати, скільки лутбоксів купує конкретний користувач. Компанія також представила лутбокси, зміст яких можна подивитися заздалегідь.